KÖPVILLKOR

Dessa allmänna villkor "köpvillkoren” gäller när du som konsument ”kunden”gör en beställning via mikrofarmen.se ”webbplatsen”. Avtal ingås mellan dig och Mikrofarmen AB - organisationsnummer 556834-6182 (”Mikrofarmen”). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Mikrofarmen framgår på webbplatsen. Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via webbplatsen. Webbplatsen, samt allt innehåll på denna, ägs av Mikrofarmen eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Mikrofarmen. Mikrofarmen reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Mikrofarmen har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som kunden har beställt så kommer Mikrofarmen att meddela kunden om detta och invänta Kundens godkännande av det korrigerade priset innan Mikrofarmen fortsätter med beställningen.

Frakter

Vid normal belastning har vi 1-3dagars leveranstid.

Fraktfritt vid beställningar över 500kr.

Postnord Mypack levereras till utlämningsställe 49kr.

Postnord hemleverans 125kr.

Priser

Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms för konsumenter. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat. 

Betalningsmetoder.

För att göra din shoppingupplevelse ännu smidigare så erbjuder vi en mängd olika populära betalningsmetoder.

Du kan betala din produkt/dina produkter på de sätt som anges på Webbplatsen vid tidpunkten för ditt köp. Observera att villkoren för varje betalningsmetod och även integritetspolicyn för dessa betalningsmetoder kan skifta beroende på leverantör.

Avtal & Beställning

För att kunna beställa på Webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år och bo i Sverige. Mikrofarmen accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Mikrofarmen förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar). För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Mikrofarmens integritetspolicy. Ett avtal om köp ingås först när Mikrofarmen bekräftat Kundens beställning och Kunden mottagit orderbekräftelse från Mikrofarmen per e-post. Mikrofarmen uppmanar Kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med Mikrofarmens kundservice. Om beställningen återkallas så kommer Mikrofarmen att återbetala alla eventuella betalningar som Kunden eller dess betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen.

OBS! Om du inte mottagit din orderbekräftelse efter beställningen, vänligen se efter i skärpposten/spam-mail! 

Avbeställning

Avbeställning av order är möjlig utan kostad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats i samband med att vi skickar ut orderbekräftelsen. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Det kan dröja upp till 30 minuter innan orderbekräftelse har skickats till din uppgivna mail adress på bekräftelsen. Kolla så att inte mailet hamnat i din "spam" box eller papperskorgen av misstag. Om du trots detta beställer på nytt innan du fått orderbekräftelsen räknas detta som en ny order och vi kan inte garantera att vi kan stoppa dubbelbeställningar pga högtryck på order. Kontakta oss därför först på mail innan du lägger en ny order så vi kan kolla om det gått igenom eller inte.

Vi kan för närvarande ej hantera tillägg i ordrar.

Leveranssätt

Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på Webbplatsen. 

Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella varusidan på Webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet. Du väljer själv den fraktmetod som du önskar i kassan, vill du ha ditt paket skickat till ett specifikt ombud skicka din förfrågan tillsammans med ordernummer till vår support. 

Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Tänk på att posten tar ut en avgift för att ändra mottagare och eller adress så försök att alltid uppge korrekt adress vid beställnings tillfället. Om man inte gör detta så måste man betala denna avgift direkt till oss för att vi ska kunna ändra.

Ej uthämtad försändelse & Skadat Gods

Om du inte hämtar ut paketet har Mikrofarmen rätt att debitera en avgift om 300 SEK för nedlagt arbete och fraktavgifter. 

Observera att du måste hämta ut ditt paket för att utnyttja din ångerrätt. Om godset är skadat vid leverans så ska du be posten notera detta och göra en reklamation på plats. Märker du först att godset är skadat när du kommer hem så ska du kontakta oss direkt på info@mikrofarmen.se och ta en bild med din mobil på skadan och bifoga denna i mailet till oss.

Kampanjer & Erbjudanden

Mikrofarmen kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Mikrofarmen i samband med kampanjen. Mikrofarmen förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

Ångerrätt

Vid köp av varor på Webbplatsen gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela Mikrofarmen detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan. 

Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor: 

Varor med bruten försegling. Om varor som inte omfattas av ångerrätten returneras till Mikrofarmen och kunden vill få produkten åter skickad till sig debiteras kunden 99 kronor för detta. Om kunden inte hör av sig om nytt utskick inom 30 dagar förverkas rätten till produkten som kasseras. Retur får ej ske mot postförskott eller efterkrav. Om varorna inte ankommit till Mikrofarmen 14 dagar efter meddelande om ånger, anses kunden ha accepterat köpet.

Reklamationer & Returer

Fel vid leverans ska reklameras inom 14 dagar efter utlämningsdatum. Smaken kan även upplevas annorlunda än på tex konventionella produkter eller för att det är olika batcher. Vi kan inte hantera reklamationer pga att man inte gillar smaken utan det måste vara ett uppenbart fel på varan. Vi förbehåller oss rätten att undersöka varans kvalite med vår leverantör för att konstatera om det är fel på varan eller inte. 

Alla returer ska skickas till adress: Mikrofarmen AB, Landstormsvägen 5, 43993 Onsala, Sverige. Skicka ett mail så att vi kan följa din försändelse från det att den skickas. Man ska alltid först maila till oss och reklamera varan inom 14 dagar. Därefter får man på egen bekostnad returnera varan som brev eller paket. Observera att vi har upp till 30 dagars handläggningstid på reklamationer.

Våra produkter

Våra produkter är inte avsedda att förebygga, behandla eller bota någon sjukdom/allvarlig sjukdom.

Återbetalning

All återbetalning sker inom 30 dagar.